TOT CE AM NEVOIE ESTE ÎN MINE ACUM!

Sunt înţelept al câmpului, războinic al luminii şi înger păzitor.

Cu ochiul tău în mine şi cu ochiul meu în tine,

luminez acea parte de Univers care mi-a fost hărăzită.

Şi ştiu că pe drumul meu, eu sunt singurul stăpân.

SELF MASTERY.



vineri, 10 iulie 2009

Mi-e frică să vorbesc în public

Am fost întrebată la seminar „Cum scap de frica de a vorbi în public?”

Mihaela Stroe, expertă în comunicare, spune că "Potrivit unor studii, vorbitul în public este pe locul doi în topul temerilor oamenilor". Asta e bine de ştiut. Cum scap de frică?

Sunt multe de făcut, însă primul lucru care-mi vine în minte - învăţat de la Andy Szekely, unul dintre cei mai buni speakeri profesionişti pe care i-am întâlnit – este atitudinea.

Mai precis, convingerea fermă că ceea ce se întâmplă atunci în sală NU ESTE DESPRE TINE, CI DESPRE CEILALŢI. Despre cei care te ascultă şi cărora vrei să le oferi ceva valoros.

Foto: Maria Davies

Dacă vrei să vorbeşti în public gândindu-te: „Oare mă vor aprecia?”, „Le va place de mine sau ceea ce voi spune?”, „Dacă o să mă fac de râs?”, atunci cu siguranţă vei avea emoţii, pentru că toată presiunea psihologică cade pe tine.

Dacă însă atitudinea ta este aceea că nu contează cum vei fi perceput de ceilalţi, ci cât de mult vei reuşi să-i ajuţi, atunci emoţiile vor putea fi disciplinate şi fluturii din stomac vor fi făcuţi să zboare în formaţie.

Vei reuşi să-ţi îmblânzeşti emoţiile atunci când vei ştii cu siguranţă că nu eşti pe scenă ca să fii aplaudat, ci ca să oferi celorlalţi ceea ce ştii tu. Atunci când vei prefera să ţi se spună în loc de “Felicitări, ai fost extraordinar!” un simplu “Mulţumesc!”.

Niciun comentariu: